יושבות לעבוד בבית קפה. הקפה הוא טקס חשוב בפגישות שלנו :-) ניגשת אלינו מלצרית חביבה ומתעקשת שאנחנו מוכרות לה. מתחילות את הריטואל הקבוע של "איפה את גרה, מה את עושה", כי אנחנו לא מצליחות לזהות אותה. ואז אנחנו מגלות שבאמת היא זכרה נכון. היא השתתפה בהרצאה שלנו באחד הכנסים של עמותת עתיד (האיגוד המקצועי של הדיאטנים והתזונאים). מקשיבות לפידבק שלה, נפרדות לשלום ומתפנות לקפה. ואז פתאום אנחנו קולטות: היא עובדת בתור מלצרית במקום בתור דיאטנית. לסיים מסלול לימודים מאתגר וארוך, לחיות בחברה בה יש כל כך הרבה בעיות תזונה ובריאות ולא לעסוק במקצוע הזה. איזה פיקשוש.
אנחנו לא מכירות את המלצרית הזו ואולי סתם "התלבשנו" על הסיפור שלה ולא פרשנו אותו נכון. אבל אנחנו מכירות את התופעה הזו לעומק - מטפלים שמסיימים את לימודי הטיפול ולא עוסקים במקצוע שלמדו. זו מציאות מתסכלת, נפוצה אך בלתי נתפסת. כל כך הרבה כסף וזמן מושקע בלימודים, בהכשרה. והיכולת לעבוד כשכיר במקצועות הטיפול והבריאות הולכת ונשחקת...
מה הפתרון? להכיר במציאות, חוקי המשחק השתנו. כיום קשה מאוד לעסוק במקצועות הבריאות בלי שילוב של קליניקה עצמאית. ובדרך, בין החלום לבין הגשמת השליחות המקצועית והטיפולית, עומד הדבר הזה שנקרא "שיווק". מבחינתנו, השיווק הוא חלק אינטגרלי מארגז הכלים המקצועי של המטפלים, משום שרק באמצעותו ניתן לעבוד באופן עצמאי, ללא תלות במוסדות שונים ובעיקר להגיע לכל האנשים שזקוקים לך. הקפה חוסל,
אבל קיבלנו תזכורת חשובה למהות העבודה שלנו ולחשיבות שלה. מזמינות חשבון.