כמעט ולא עובר יום בלי שנפגוש את מיתולוגיית ה"צריך". ברשתות החברתיות, בפגישות אישיות, בקורסים, בהרצאות - תמיד יהיה מישהו שישאל: אז מה צריך לכתוב בכרטיס ביקור? ומה בדיוק צריך לעשות בפייסבוק? וזה נכון שחייבים לשווק בטיקטוק?...
אבל רגע. בואו ניקח צעד אחורה.
מי אמרה שצריך?!
אחת הקונבנציות המחשבתיות המכשילות ביותר היא זאת שאומרת שאחרי שפתחת עסק, או התחלת לשווק אותו יש 1,2,3 צעדים ש"צריך" לעשות. כי צריך לוגו וצריך כרטיס ביקור וצריך אתר וצריך רשתות חברתיות מה עם פודקאסט וערוץ יוטיוב ורשימת תפוצה?... ואין לזה סוף.
רגע. פוס משחק. בואו נבדוק את האמיתות המוחלטות הללו. ונתחיל מהמקום הכי טרוויאלי - כרטיס ביקור. מי אמרה שצריך כרטיס ביקור?! כרטיס הביקור - הביזנס קארד - הגיע מעולם הביזנס. עולם של אנשי עסקים, רובם גברים, עם ארנק קטן שבו הם היו (פעם), מכניסים (אולי), את כרטיסי הביקור שהם אוספים בדרך.
אבל אם... אם קהל היעד שלך הוא בכלל לא אנשי עסקים, אלא נשים עם תיק ענק שאין שום סיכוי בעולם שכרטיס הביקור הקטן שלך יצליח למצוא את דרכו ממעמקי התיק אל התודעה...? ואם איך לך שום דרך לפגוש את הלקוחות שלך פרונטלית ואין לך איך ולמי לחלק כרטיסי ביקור חוץ מלדודה מזדמנת?...
ואם קהל היעד שלך נמצא כולו ברשת, אז אולי במקום להדפיס כרטיסי ביקור (שאין לך למי לחלק) יהיה יעיל יותר להשקיע בערוצי שיווק דיגיטליים כדי שהמטופלים הפוטנציאליים שלך ימצאו אותך בגוגל וברשתות החברתיות? ומאז שקיים הוואטסאפ העסקי - כל הנושא של כרטיסי ביקור הפך למיותר עוד יותר.
ואם מעניין אותך קהל קהילתי, שכונתי, ויש לך רצון ליצור נראות בשטח - אולי במקום כל זה אפשר להדפיס כמה מודעות או פלאריים (בהדפסה דיגיטלית שתעלה הרבה פחות מכרטיסי ביקור) ולתלות אותם ברחבי השכונה או היישוב?
אז אין "צריך" - יש את מה שאת צריכה, שאתה צריך. מה שהקליניקה שלך צריכה.
בתקופת זמן ספציפית, מול קהל יעד ממוקד, לצורך מטרה מסוימת מוגדרת מראש.
אז מה כן? אם נשתחרר מהתפיסה ש"צריך" או "חייבים" לעשות משהו מסוים, נגלה שיש כמעט אין סוף אפשרויות לבחירת ערוצי ואמצעי שיווק.
וההחלטה צריכה להיות מדויקת לך, לקליניקה שלך, לפוקוס השיווקי של הקליניקה שלך, לתקציב שלך. ולא למה שצריך, או מה שחייבים, או מה ששמעת שהקולגות שלך עושים ומאוד מצליח להם.
איך עושים את זה? בואו נחליף את המילים "צריך" ו-"חייבים" - במונחים של מיקוד שיווקי, בידול אמיתי, ערוצי שיווק שנוח לך לפעול בהם, החלטות שנובעות מתכנית שיווק אסטרטגית וראייה ארוכת טווח. ואת כל זה אנחנו מלמדות במסגרת - הקורס שלנו "לטפל בשיווק". ואם מישהו יגיד לך מה צריך לעשות בשיווק הקליניקה שלך - אנחנו מרשות לך להשתמש ב'פתק מהרופא' של הפוסט הזה ולהגיד שפולינה וג'וי אמרו שממש לא חייבים :)