שיווק למטפלים: איך לחזור לשגרה בקליניקה אחרי חופשות וחגים?
- לטפל בעסק | שיווק למטפלים
- 24 באפר׳ 2022
- זמן קריאה 2 דקות
עודכן: 25 בנוב׳ 2024
אחרי החופש הגדול, אחרי חגי תשרי, אחרי פסח-יום הזיכרון-יום העצמאות-שבועות... וזה בלי לקחת בחשבון משברים חברתיים, מלחמות, מגפות עולמיות ושות'. לוח השנה הישראלי מלא קטיעות ואין באמת דבר כזה שגרת עבודה רציפה של יותר מחודשיים-שלושה. בתוך כל זה, אנחנו צריכות וצריכים להתניע את הקליניקה בכל פעם מחדש. אז איך לעשות את זה?
אז איך חוזרים לשגרה בקליניקה?
שגרה עכשיו ראשית חשוב להכיר במציאות: ככה נראה לוח השנה הישראלי, אין באמת דבר כזה שגרה ונדיר שאפשר לעבוד יותר מחודשים-שלושה ברציפות. לכן הזמן ליצר שגרה הוא תוך כדי ההפרות. לכן אנחנו ממליצות לראות בחגים ובחופשות סוג של שגרה. לא לדחות יותר מדי דברים ל-אחרי החגים (אלא אם כן יש לך צורך בזמן מנוחה לעצמך) אלא להמשיך לקיים שגרת טיפולים ושיווק תוך כדי. ובאופן כללי, אם המטופלים נוטים להיעלם בתקופות החגים והחופשות כדאי לנצל את הזמן הזה כדי לעסוק בפרויקטים שיווקיים (כאן יש לנו רעיונות לכמה פרויקטים בשבילך)
תכנון תכנון תכנון
חשוב להסתכל על היומן קדימה ולהבין מתי יש קטיעות של השגרה, כדי להתכונן אליהן מראש. גם מבחינת מועדי הטיפולים, גם מבחינת תכנון מהלכים שיווקיים וגם מבחינת תזרים (לא כיף להיתקע עם מינוס בחודש שאין בו כמעט הכנסות). אנחנו ממליצות להתרגל להסתכל על היומן קדימה ולהיערך בהתאם - לפחות רבעון אחד קדימה. רצוי יותר.

אז ממה להתחיל?
1. לעזור למטופלים לחזור לשגרה חשוב לזכור שגם המטופלים שלך חווים את הקושי של הקטיעות והפרות השגרה. לכן התפקיד שלך כמטפל.ת הוא להיות עבורם, בין היתר, הגורם שעוזר להם לחזור לשגרה. מה זה אומר? קודם כל להזכיר להם לחזור לשגרת הטיפולים. זה לא ניג'וס - זו עזרה משמעותית. שגרת הטיפולים היא עוגן בתוך הבלגן של החזרה לשגרה והיא זו שמאפשרת למצוא מחדש את היציבות והאיזון שהופרו. תכל'ס: לנסח ולשלוח הודעות תזכורת לכל המטופלים ששגרת הטיפולים שלהם התערערה בתקופת החופשה / החגים. 2. לעזור לעצמך לחזור לשגרה זה הזמן להיזכר מהם העוגנים שעוזרים לך לייצב ולאזן את השגרה שלך - אולי זו פעילות גופנית קבועה, פגישות הדרכה, קבוצת עמיתים וכדומה.
תכל'ס: לעשות את התיאומים הנדרשים כדי להחזיר ליומן את הפעילויות הקבועות שמהוות עבורך עוגן של יציבות.
3. לעזור לשיווק לחזור לשגרה
מן הסתם, גם שגרת השיווק הופרה בתקופה הזו. אז זה הזמן לשבת ולתכנן (בכתב!) את תכנית השיווק לחודשים הקרובים. מהם ערוצי השיווק הנוחים והקבועים שלך? מה קצב ותדירות הפעילות בכל אחד מהם? (למשל, כל כמה זמן לכתוב פוסט חדש בדף העסקי, כל כמה זמן לעשות פגישת שיתוף פעולה). מה יהיה הנושא / התוכן של כל פעולה כזו?
מה צריך לעשות כדי שזה יקרה? (לכתוב את הפוסטים, לבחור תמונות וכו')
תכל'ס: לתכנן ולנעוץ ביומן את פעולות השיווק הקבועות ואת התוכן שלהן.
בטח כבר שמת לב שאם התשתיות שלך יציבות (ניהולית ושיווקית) הרבה יותר קל לחזור מהקטיעות האלה אל הרצף השגרתי. תשתית יציבה היא לא רק עניין של וותק ונסיון אלא גם של למידה. ובזה אנחנו לגמרי יכולות לעזור לך - בקורס "לטפל בשיווק" אנחנו מלוות אותך צעד אחר צעד בדרך לבניית תשתית ניהולית ושיווקית יציבה לקליניקה.
שיהיה לך חזל"ש דבש, פולינה וג'וי
Comments